• Ombyggnad av Ty...

Ombyggnad av Tyresö Centrum

Här kan du läsa om planerna för Tyresö Centrum. Du kan också rösta på vår hemsida och tala om för oss vad du tycker om att bygga ett höghus på 22-våningar i Tyresö Centrum. Vi vill veta vd du tycker?

__ 190 bostadsbyggande och stadspark Tyres__ Centrum.doc

Hej!

Planerna på att bygga om Tyresö Centrum med fler affärer och ett antal bostadshus har kommit långt. Vänsterpartiet anser att det finns många bra delar i förslaget. Till exempel har vi länge arbetat för att få en stadspark i Tyresö Centrum. Det verkar nu som om vår idé äntligen kommer att förverkligas. Vi är också för bostadsbyggande i Centrum, men en majoritet av våra medlemmar anser att vi inte ska bygga högre än 8-10-våningar för att behålla Tyresö kommuns karaktär.

I bifogade fil kan du läsa vad vi sagt i kommunstyrelsen.

Jag hade tänkt starta en omröstning på vår hemsida, men verktyget fungerar inte just nu. Jag återkommer när jag löst det tekniska problemet.

Däremot tar vi tacksamt emot dina synpunkter, som du kan skicka till oss genom ett debattinlägg via din e-post. Vi vill gärna höra vad våra väljare och Tyresöbor anser om ombyggnaden av Tyresö Centrum och speciellt höghuset. Välkommen och skriv och meddela mig via e-post om du vill ha inlägget publicerat på vår hemsida.

Inger Gemicioglu/gruppledare