• VÅR TUR NU – 1 ...

VÅR TUR NU – 1 MAJ 2018

Det är vår tur nu. Det är bara tillsammans vi på allvar kan utmana den ekonomiska eliten. Vi vet vilka som får betala priset för deras lyxliv. Vi är pensionärerna som får vända på slantarna trots ett långt arbetsliv. Vi är kvinnorna i välfärden som sliter med en stressig arbetsmiljö och oskäligt låg lön. Vi är alla de som inte alls får något jobb eller får hoppa runt mellan otrygga deltidsjobb och knappt får inkomsten att räcka till. Vi är personerna som mister våra LSS-insatser, vilket får katastrofala följder för oss och våra anhöriga.

Vi har fått nog – det är vår tur nu. Vi ses på vår dag, vi ses på 1 maj. Bjud gärna in dina vänner till evenemanget!

Vänsterpartiet Storstockholm arrangerar tillsammans med Ung Vänster Storstockholm och VSF Stockholm Sveriges största 1 maj tåg.

VAR EN DEL AV 1 MAJ MED VÄNSTERN I STOCKHOLM:
LA MANO, 09.30
Tillsammans med bland andra LO samlas vi vid La Mano, vid Katarinavägen (T: Slussen), och hyllar den internationella solidariteten. Tal av bl.a. Ann-Margarethe Livh, Vänsterpartiet och Klara Wigur, Ung Vänster.

VI SAMLAS PÅ MEDBORGARPLATSEN, 12.00
På Medborgarplatsen samlas vi inför demonstrationen. På scen: KNASH, Ylva Seigerlund, Ung Vänster, Carl Tjernell, VSF m.fl.

AVMARSCH: FRÅN MEDBORGARPLATSEN, 13.00
Demonstrationen går från Medborgarplatsen längs Götgatan mot Slussen och sedan vidare över Skeppsbron till Kungsträdgården.

KUNGSTRÄDGÅRDEN FRÅN, 13.30
I Kungsträdgården kommer det vara musik och tal av bland andra Jonas Sjöstedt. Efter talen kommer en hemlig artist uppträda. Du vill inte missa detta!

Alla tal teckentolkas.

Programmet uppdateras allteftersom.