• Välkommen till ...

Välkommen till medlemsmöte.

Välkommen till medlemsmöte för Vänsterpartiet i Tyresö Torsdag 28 maj 19.00 Föreningsgården Kvarnhjulet hus B, sal Uddbyfallet.

Ta chansen och påverka vilken politik Vänsterpartiet i Tyresö i huvudsak ska driva det kommande året! Just nu håller vi nämligen på att ta fram vår skuggbudget för kommunen. Där berättar vi vilka satsningar vi vill göra, vilka besparingar vi föreslår samt vilken nivå vi tycker att skatten ska ligga på. Vår skuggbudget är faktiskt vårt viktigaste politiska dokument eftersom det fungerar som basen för våra ställningstaganden för resten av året.

Vi i styrelsen och kommunala gruppen har haft ett förberedande möte där vi diskuterat skattenivå och i stora drag vad vi vill satsa på. Nu vill vi gärna att medlemmarna tar ställning till det och kommer med egna förslag, synpunkter och frågor.

Skuggbudgeten ska presenteras som ett alternativ till alliansens budget på kommunfullmäktige den 16:e juni. Fram till dess ska vårt förslag sammanställas. Då vi inte har något färdigt förslag att presentera till medlemsmötet kommer vi att presentera ett första utkast som vi gemensamt sen kan påverka.

Du är varmt välkommen och i vanlig ordning bjuder partiföreningen dig på fika och tilltugg.

Vi ses där!

Marcus Obligado, gruppledare