• LYSSNA PÅ VÄNST...

LYSSNA PÅ VÄNSTERPARTIET PÅ TYRESÖRADION!

Nu kan du lyssna på Tyresöradion och höra vad Mikael Gustafsson, tidigare Tyresöbo och 3:e kandidat på Eu-listan anser om EU och vad han vill jobba för.

Nu kan du varje dag fyra gånger per dygn lyssna till vad Vänsterpartiet anser om EU. Åke Sandin har gjort en intervju med Mikael Gustafsson, tidigare kommunpolitiker i Tyresö och numera Nynäshamnsbo. Han berättar om Vänsterpartiets syn på EU och vilka frågor han själv anser att han vill arbeta för, om han kommer in i Eu-parlamentet.

Du hittar Tyresöradion på 91.4 MHz eller via internet: https://www.tyresoradion.se.

Vill du veta mera om intervjun går du in på hemsida: https://www.abcitron.net/tuffnet/sling.htm. Där finns också fotografier.

Under valrörelsen fram till den 6 juni kan du komma till Tyresö Centrum och ställa frågor till oss i Vänsterpartiet. Vi finns varje onsdag 16.00 – 18.00 på Marknadsgränd (rulltrappan upp från garaget under Konsum). Där finns allt Eu-material du behöver och du har också chans att ställa frågor till våra representanter. Den 6 juni hittar du oss vid Träffpunkten, mittemot scenen.

Tänk på att 70-80 % av alla beslut som fattas i Eu direkt påverkar din vardag. Den kan handla om inköp av livsmedel, miljöfrågor, arbetsrättsfrågor m.m.

Så din röst är viktig i Eu-valet och vi i Vänsterpartiet vill självklart att du röstar på Vänsterpartiet, som ständigt granskar besluten i Eu och är Eu-kritiska.

Lägg din Eu-kritiska röst på Vänsterpartiet. Om du är emot EU och överstatlighet, så finns det ingenting att vinna på att inte gå och rösta. Då tar de som omfamnar Eu  och vill flytta beslut från riksdagen till Eu:s överstatlighet över ännu mer och vår demokrati urholkas ännu mer. Ju fler överstatliga beslut, desto mindre demokrati.

Hälsningar

Tyresövänstern