• Internationella...

Internationella kvinnodagen

Internationella kvinnodagen 2018
Den feministiska rörelsen, som Vänsterpartiet är en del av, har kommit en lång väg, men det finns ännu mycket kvar att göra. Vänsterpartiet var det första partiet i Sverige, och kanske även i världen som skrev in feminismen i partiprogrammet. Idag pågår Vänsterpartiet feministiska kamp på gator och torg, i kommuner, lansting, riksdag och Europaparlamentet för att krossa patriarkatet och skapa ett rättvist och solidariskt samhälle.

Detta händer inför internationella kvinnodagen 2018

Feministiskt frukostsamtal
Panelsamtal med bland annat Nooshi Dadgostar (riksdagsledamot för V).
Moderator är Clara Lindblom, borgarråd i Stockholm med särskilt ansvar för feministiska frågor i staden. Tema för samtalet är samtycke, vad händer efter #metoo och hur får vi in de feministiska frågorna i debatten under valåret?

➤ DATUM: 8 mars
➤ TID: 8.30 -9.30.
➤ PLATS: Kårsalen, Studenternas hus, Stockholms universitet

Frukost och feminism
Vi delar ut frukostpåsar och pratar feminism. Vill du vara med? Hör av dig till [email protected]

➤ DATUM: 8 mars
➤ TID: 8.00
➤ PLATS: Centralen

Demonstration 8 mars
Aldrig mera tyst! Vi lever i en värld full av gränser som förhindrar kvinnor världen över från att leva sina liv.

KOM MED, organisera dig och höj din röst!

FUNKTIONÄR: Vi behöver fler funktionärer under demonstrationen. Vill du hjälpa till så anmäl dig till [email protected] med namn och telefonnummer så får du en uppgift.