• INFORMATION FRÅ...

INFORMATION FRÅN TYRESÖVÄNSTERN

Nu håller vi som bäst på och uppdaterar vår hemsida Här nedan presenterar vi lite om vad vi gjort inför budget 2012 samt vad som är på gång inom Vänsterpartiet i Tyresö.

Kommunplan 2012 – 2014

Efter gemensamma överläggningar mellan alla partier har en ny modell för kommunens budget tagits fram. Den innebär att varje parti dels tar fram en VISION fram till år 2030 samt en budgetplan som sträcker sig tre år framåt vad gäller målen. Vid kommunfullmäktige den 16 juni 2011 hade majoriteten (M, Fp, Kd, C) ett gemensamt förslag. S, Mp och V lade fram varsitt eget alternativ, även om det fanns många gemensamma förslag från oppositionen.

Länk till Tyresövänsterns vision.

För att börja förverkliga vår vision satsade Vänsterpartiet 12 miljoner kronor mer än majoriteten och föreslog motsvarande besparingar inom områden som inte drabbar våra kärnverksamheter. De 12 miljonerna föreslog vi främst skulle gå till förskola/skolbarnsomsorg och grundskola samt äldreomsorg.

Vill du läsa vårt förslag till kommunplan 2012 – 2014 klickar du på denna länk:

Länk till Tyresövänsterns kommunplan.

Vi återkommer med fler aktuella nyheter inom kort.

Inger Gemicioglu/politisk sekreterare Tyresövänstern