• EUROPAPARLAMENT...

EUROPAPARLAMENTSVALET 7 JUNI 2009

Här informerar Tyresövänstern om hur vi planerar vår lokala valkampanj inför Eu-valet i vår egen kommun Tyresö.

GÅ OCH RÖSTA I EU-VALET DEN 7 JUNI OCH RÖSTA EU-KRITISKT!

Vi i Tyresövänstern vet att många frågar varför de ska lägga sin röst på Vänsterpartiet i EU-valet. Vänsterpartiet är ju EU-kritiska och emot EU.

Så här säger Eva-Britt Svensson, EU-parlamentariker och kandidat nummer 1 på Vänsterpartiets lista:

"Vi vill företräda alla som tycker som vi, finnas och ta plats i EU. Tänk dig att alla Eu-kritiker struntade i Europarlamentet! Då skulle det vara fritt fram för andra politiska krafter! Vi vill använda det inflytande som demokratin ger oss! Vi vill ändra på EU! Våra röster ska höras i Bryssel, så högt som det bara går!

Vill du informera dig mer om Eu-valet så hittar du en mängd information på Vänsterpartiets hemsida: https://www.vansterpartiet.se.  Där finns en länk till Eu-valet med valmaterial och bloggar till våra tre första namn på Eu-listan.

Kandidat nr 1: Eva-Britt Svensson

Kandidat nr 2: Hanna Löfqvist

Kandidat nr 3: Mikael Gustafsson (tidigare Tyresöbo och kommunpolitiker för Vänsterpartiet)

Hela listan finns och presentation av kandidaterna finns att ladda ned på Vänsterpartiets hemsida. Klicka på länken på Tyresövänsterns hemsida!

TYRESÖVÄNSTERNS VALKAMPANJ INFÖR EU-VALET

Valbord i Tyresö Centrum

Onsdag 6/5 16.00-18.00     Lördag 9/5 12.00-14.00      Onsdag 13/5 16.00-18.00

Lördag 16/5 12.00-14.00    Onsdag 20/5 16.00-18.00   Onsdag 27/5 16.00-18.00

Lördag 30/5 12.00-14.00    Onsdag 3/6 16.00-18.00      Fredag 5/6    16.00-18.00

Samtliga datum förutom 5 juni, så hittar du oss på Marknadsgränd mittemot konsum och sportaffären. Den 5 juni står vi vid Träffpunkten mittemot scenen.

Aktiviteter i Granängsringen

Tisdag 19/5  17 30-18 30     Vi finns på torget och delar tidningar och valsedlar

Fredag 5/6   14 30-16 30      Valbord på torget i Granängsringen

Övriga planerade aktiviteter

Åke Sandin har hjälpt oss att göra en intervju med Mikael Gustafsson, kandidat nr. 3 på Eu-listan och tidigare Tyresöbo.  Intervjun kommer att gå runt på slingan under de tre sista veckorna före valet den 7 juni. Du kan lyssna till på intervjun 4 gånger dagligen.

Vi planerar att ha ett appellmöte vid scenen i Tyresö Centrum, men återkommer med datum och tidpunkt.

Tyresövänstern har två valledare:

Inger Diaz, vår ordförande

Ann Ödlund, styrelseledamot

Du får gärna kontakta dem via Tyresövänsterns mejlbrevlåda: [email protected]

Våra valledare behöver all hjälp de kan få av medlemmar och sympatisörer för att vi ska kunna göra en bra valrörelse. Ställ upp och hjälp till! Varje insats är värdefull!

Kontakta vår ordförande Inger Diaz vilka tider du kan hjälpa till i valrörelsen, telefon: 798 36 82.

TILL SIST, GÅ OCH RÖSTA I EU-VALET OCH RÖSTA PÅ VÄNSTERPARTIET! RÖSTA EU-KRITISKT!