• Aktiviteter maj...

Aktiviteter maj- juni 2013

Nu händer en massa spännande saker i lokalföreningen i Tyresö!

KOM OCH TRÄFFA DE BOENDE PÅ GRANÄNGSRINGEN!

Vi träffas onsdag 29 maj i Hyresgästföreningens lokaler, Granängsringen 36 n.b mellan 19 – 21 00. Syftet med mötet är att lyssna på de boende om hur de ser på Tyresö, vad är bra och vad är dåligt. Vad vill de att vi ska driva för frågor för att göra Tyresö till en allt bättre kommun. Kom och var med på mötet och lyssna till de boende. Vi bjuder på fika och kaffebröd.

Torsdag 6 juni kommer vi att ha bokbord i Tyresö Centrum (plats utanför Coop) mellan 12 – 15 00. Vi delar ut tidningen ”Rött” och vår egen lokala folder. Vi ska också fortsätta samtala och intervjua Tyresöbor. Kom gärna till vårt bokbord för ett samtal med oss vid bordet. Vi behöver också hjälp att dela ut materialet till så många som möjligt.

VÅRT SISTA MEDLEMSMÖTE INNAN SOMMAREN ÄR MÅNDAG 10 JUNI.  INSTÄLLT !!  Se nedan.

GRILLNING VID ALBY ÄR INSTÄLLT !!

Istället för grillfest har vi kommungrupps- och styrelsemöte med början kl 19 00 och längst till 21 30. Plats föreningsgården Kvarnhjulet, Hus C rum Ekrarna.

Vi börjar med den nu färdiga alternativa kommunplanen 2014 – 2016 och diskuterar vilka yrkanden vi vill röstvotera om. Därefter planerar vi hösten verksamhet och mycket annat.

Vi ses på måndag 10 juni kl 19 00.

Kurser för nya och gamla medlemmar

Distriktet anordnar kurser för nya medlemmar eller gamla medlemmar, som vill uppdatera sig. Under hösten anordnas kurser 14 – 15 september och 23 – 24 november. Anmäl dig till Inger Gemicioglu, [email protected]

NU BEHÖVS DITT STÖD OCH DIN HJÄLP INFÖR VALRÖRELSEN OCH EU-VALET OCH VALET TILL RIKSDAG, LANDSTING OCH KOMMUN ÅR 2014. DIN INSATS, OAVSETT STOR ELLER LITEN, KOMMER ATT HA STOR BETYDELSE FÖR VALRESULTATET OCH VÅR MÖJLIGHET ATT PÅVERKA POLITIKEN!