• Aktiviteter val...

Aktiviteter valet 2010

Valbord i Tyresö Centrum

Du hittar Tyresövänsterns valbord på följande platser och tider:

Vecka 34: 23 – 29 augusti                   Plats: Seattle Café (nära Biblioteket)

Vecka 35: 30 augusti – 5 sept.            Plats: Utanför Coop

Vecka 36: 6 – 12 september                Plats: Träffpunkten nära scenen

Vecka 37: 13 – 19 september              Plats: Träffpunkten nära scenen

Måndag  – Fredag 16 00 – 18 00

Lördag: 11 00 – 13 00

Övriga aktiviteter under valrörelsen

Intervjuer i Tyresö Närradio

Just nu och fram till och med den 29 augusti kan du lyssna på Åke Sandins intervju med Tyresövänsterns kandidat till kommunfullmäktige, nummer 3 på listan. Anders Erixon.

Från den 30 augusti och fram till valdagen kan du lyssna på Åke Sandins intervju med Tyresövänsterns kandidat nummer 1 till kommunfullmäktige, Elisabeth Hedlund.

Du hittar Tyresö Närradio på 91,4 MHz. I efterhand kan du gå in och lyssna när du vill på: www. tyresoradion.se. Missa inte chansen att lyssna på vad våra kandidater till kommunfullmäktige vill arbeta för under nästa mandatperiod.

Torgmöten och olika debatter

Vänsterpartiet i Tyresö kommer att dels ordna egna torgmöten och dels delta i olika debatter och skolval. Så här långt är det klart, men det kan tillkomma torgmöten och debatter under de fyra veckorna fram till valet.

Debatter

Torsdagen den 26 augusti kl. 18 00 – 20 00

Vi och samtliga partier är inbjudna  till en debatt med ungdomarna, som besöker Café Bonza, Kvarnhjulet (Nya föreningsgården vid Nygoda skola). Under debatten kan våra ungdomar få ställa frågor till samtliga partier. Kom gärna dit och lyssna. Elisabeth Hedlund, kandidat nr 1 till fullmäktige och Inger Gemicioglu, för närvarande lokal ledare för Tyresövänstern kommer att närvara.

Lördagen den 28 augusti kl. 13 00 till cirka 15 00

Tyresövänsterns deltar i en debatt vid ängen nedanför Coop. Debatten anordnas av Hyresgästföreningen och samtliga partier kommer att delta. Moderator är en Nacka politiker Christer Hedberg. Elisabeth Hedlund och Anders Erixon (ev. någon annan på vår lista) kommer att svara på frågor om bostadsbyggande och hyreslägenheter.

Onsdagen den 1 september  19 00 – 21 00

Vi och samtliga partier i Tyresö har blivit inbjudna till en debatt om handikappfrågor. Handikapprådet har skickat ut ett antal frågor, som de vill att alla ska svara på. Debatten är ett samarbete mellan alla lokala handikappföreningar i Tyresö.

Inger Gemicioglu kommer att delta i debatten och svara på frågor. Elisabeth Hedlund kommer att vara närvarande. Om fler medlemmar i Tyresövänstern kan närvara så vore det bra.

Torsdagen den 2 september

Information från partierna i Kumla skola

Samtliga partier har fått en inbjudan från Kumla skola att delta i deras skolval. Debatten början 10 00 och avslutas 15 00 med lunch däremellan. Elisabeth Hedlund, kandidat nr 1 till fullmäktige kommer att delta i debatten och vi kommer också att försöka få någon från Ung Vänster att delta.

Fredagen den 3 september

Sjupartidebatt

Vi återupprepar den sjupartidebatt vi hade före sommaren. Välkommen till Träffpunkten (scenen) vid Tyresö Centrum mellan klockan 16 00 – 18 00. För vänsterpartiets i Tyresö räkning kommer våra tre första kandidater till fullmäktige att delta: Elisabeth Hedlund, nr 1, Ann Ödlund, nr 2, och Anders Erixon, nr 3 att delta i debatten.

Lördagen den 4 september från 10 00 – 18 00

Vi har fått en inbjudan att delta i Tyresö Festivalen, som är i Nybodaområdet. Vi har beställt en plats för att sätta upp ett tält och väntar på besked om var detta ska stå. Minst tre personer från Tyresövänstern kommer att finnas på plats. Vi kommer att servera juice, eventuellt kaffe och pepparkakor. Vi kommer också att dela ut vårt lokala material. Vi kommer att finnas där från klockan 10 00 och minst under fyra timmar. Vi kommer också att bjuda in Ung Vänster att delta i Tyresö Festivalen.

Torsdag den 9 september 18 00 – 20 00

Samtliga partier är inbjudna till Café Ringen. En person från varje parti för några minuter på sig att presentera våra mest angelägna frågor. Därefter blir det en öppen debatt, där personer boende vid Grangängsringen får ställa frågor till samtliga partier. Elisabeth Hedlund, vår kandidat nummer 1, kommer att inleda debatten för vår räkning. Café Ringen ligger bakom centrum, du går till vänster genom portalen och så hittar du oss.

Lördagen den 11 september 14 30 till 16 00

Vi har lyckats att få Josefin Brink, kandidat nummer två till riksdagen, att komma till oss. Hon kommer att tala och dessutom kommer några av våra kandidater till kommunfullmäktige att berätta vad vi vill göra i Tyresö. Vi kommer att ha underhållning, så det kommer att bli ett intressant möte med Josefin Beink.

Torsdagen den 9 september

Före mötet med café Ringen planerar vi att ha ett möte på Granängsringen. Vi kommer att ha ett valbord och en högtalaranläggning.  Vi får dessutom besök från FMLN i  El Salvador, så han kommer att ha ett tal på spanska. Förutom detta så kommer Elisabeth Hedlund, Ann Ödlund och Anders Erixon att tala vid mötet. Vi kommer att ha ett valbord med vårt lokala material.

Ytterligare torgmöten

Vi planerar att ha ett eller två ytterligare torgmöten, men vi har ännu inte kunnat boka datum.